Jak se zbavuji kil a vypouklého břicha po porodu

Po porodu většině maminek zůstává nějaké to kilíčko a centimetry navíc. Některé mají kliku, hlavně ty mladší, a všechno se jim velmi rychle vrátí zpět. Jiné to nestresuje a pak jsme my, co nám něco zůstalo a trochu nás to trápí.

,,Během šestinedělí byla celkem radost sledovat ručičku na váze a krejčovský metr.''

Později už přišla spíše starost, že se nic moc neděje.Začala jsem řešit svoji váhu a hlavně to, že mi zůstalo vyvalené bříško. Naivně jsem si myslela, že to bříško splaskne samo. Říkala jsem si: ,, Vždyť přece cvičíš jednou v týdnu, každý den chodíš s kočárem. To půjde dolů samo.’’ Ale NEŠLO.

Nešlo to samo, musela jsem začít dělat víc

Po konci šestinedělí jsem se každých čtrnáct dní měřila a vážila. Váha ubývala minimálně a obvod přes břicho zůstával prakticky stejný. Při posledním měření, tedy 3 měsíce od porodu jsem si postěžovala manželovi, že mi to jaksi nejde dolů. Chtěl mě asi utěšit, ale pronesl něco v tom smyslu, že když budu chtít, můžem něco nechat odsát. 

Po porodu 4 měsíce a 6 týdnů

To mě moc neuklidnil. Jsem si říkala, že přeci nejsem v pětatřiceti  ještě tak stará, aby se mi břicho nezatáhlo. Ale co vám budu povídat, červíček zahlodal. Začala jsem sledovat ostatní ženy po dětech a opravdu mnoha z nich zůstává vyvalené bříško a bůček v podbříšku.

Říkala jsem si, že musím prostě víc máknout. Do té doby jsem vedla lekci pilates jen jednou v týdnu. Plánovala jsem, že budu denně cvičit svou rozcvičku a smsystém. Ale k smsystému jsem se nedokopala vůbec a rozcvičku zvládnu tak 2-3x týdně.

Naštěstí mám kolem sebe lidi, kteří mě motivují

Rozhodla jsem se, že začnu natáčet lekce pilates pro maminky po porodu. Už dlouho jsem to plánovala. Kolem 3. měsíce po porodu nastal ten správný čas, protože už máme zaběhnutý nějaký režim. Vždy Anežku v úterý kolem 10.hodiny uspím a rychle se na to vrhnu, abych neztratila ani minutu. Většinou dotočím lekci a běžím za mrňouskem.

Asi dva týdny po tom, co jsem začala natáčet, mě oslovila jedna kamarádka, jestli bychom nemohly udělat nějaké cvičení venku. Do teď si prý pouštěla různá videa a cvičila si u dětského hřiště. To byl IMPULZ, který jsem potřebovala. Nová energie do žil. Ihned jsem jí nabídla svůj kurzík, což mě motivuje, k tomu abych ho dotočila, když jsem slíbila těch 10 lekcí. 

Ale díky ní jsem svolala ostatní maminky z okolí a začaly jsme se scházet na lekce pilates venku na fotbalovém hřišti a bereme si s sebou děti. Rozložíme jim deky a hračky a společně si zacvičíme. Bez pláče nějakého dítka se to neobejde, ale nám to neva. Jsme rády, že se protáhneme aspoň trochu.

 

Cvičení maminek s dětmi

Tyhle lekce maminek s dětmi už provozuji několik let. mají totiž mnoho výhod.

  • 1
    Maminky nemusí řešit hlídání
    ani já ho nemusím řešit 😉
  • 2
    Děti se socializují vzájemným okoukáváním, zlobením či hrou
    prvních 15 minut se rozhlížejí, druhých si hrají a třetích začínají prudit 🙂
  • 3
    Maminky jdou příkladem - Verba docent exempla trahunt (Slova učí, příklady táhnou)
    Děti okoukají, že je potřeba se o své tělo starat.

Takže najednou mám 3 lekce týdně a to je asi to, co to moje tělo potřebovalo. Piltes je totiž metoda, která komplexně posílí a protáhne celé tělo, ale zaměřuje se hlavně na tzv. power house, tedy střed těla. Plus ve svých cvičeních s maminkami dbám na aktivaci pánevního dna a cviky upravuji s ohledem na poporodní diastázu. 

Pilates tvrdil:

,,Po 10 lekcích se budete lépe cítit, po 20 lekcích budete lépe vypadat, po 30 lekcích budete mít nové tělo.”


Za ten měsíc jsem se zbavila 3 cm přes břicho, které se doteď od konce šestinedělí nehlo. Možná je to málo, ale cítím, že jsem na správné cestě.

Kromě cvičení hodně chodím, díky zbouranému mostu u nás v Benátkách jsem ještě zkusila odložit hůlky a rozběhat se, ale to zvládám zatím jen jednou v týdnu. S kočárem se mi moc běhat nechce, ale asi se brzy odhodlám, abych se aspoň dvakrát týdně měla nějakou aerobní aktivitu, u které se spalují tuky.

Co bych vám tedy doporučila, abyste se zbavily bříška?

  • Komplexní posilovací cvičení
    Alespoň 3x týdně, posilovací cvičení se zaměřením na střed těla, aktivaci pánevního dna s ohledem na břišní diastázu - pilates, joga, smsystém, nebo cokoli jiného.
  • Aerobní aktivita
    2x týdně - rychlá chůze, pomalý běh, nordického walking
  • Každodenní svižná chůze

Milé dámy s tím břichem jde opravdu něco dělat a podle mě, i když jste delší dobu po porodu.

Stačí jen začít 😉

Markéta z REHABE

,,Jednou ze základních životních potřeb člověka je pohyb. Dopřejte ho sobě i svým dětem. Kráčejte životem s lehkostí a hlavou vzpříma." Můj příběh najdete zde>> Vyzkoušejte si mé rady na vlastní kůži, pořiďte si ebook Těhotenství s nadhledem aneb 5 témat, nad kterými přemýšlí každá těhulka>>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.